Pridrahá nedôvera

24.12.2016

Autor: Ľudmila Čižmárová

Október 2013. Burčiaková sezóna v plnom prúde. Stôl v záhradnom altánku u našich susedov preplnený dobrotami a vôňami. Pečená kačka, lokše, ešte teplá jablková štrúdľa a samozrejme prvotriedny burčiak. Okolo stola kompletná zostava susedov z celej ulice, skrátka závideniahodná jesenná pohoda.

S potešením som si uvedomila, že už všetci naši priatelia s veľkou dávkou pochopenia akceptovali, že "Ľudka chodí všade len spolu so svojím šteňaťom Renčou". Dokonca moja päťmesačná Renča bola spomedzi všetkých kolibských psov jediným držiteľom oprávnenia hrať sa aj na vypiplanom anglickom trávniku nášho milého suseda Vila. Vrava a smiech sa rozliehali po celom šírom okolí. Pomaly sa stmievalo, burčiak stúpal do hlavy, zábava vrcholila. Sedela som v pohodlnom Vilovom záhradnom kresle a pozorovala, ako sa Renča hrá s loptičkou na jeho dokonalom trávniku.

A vtedy, z ničoho nič, v jednom okamihu náhla zmena. Loptička prestala byť zaujímavá a Renča spustila poriadny štekot. A to nie hocijaký, ale hrubý, nepretržitý brechot strážneho psa, ktorý bol v kombinácii so zjavom plyšového šteňaťa až trošku komický.

Tušila som, čo môže nasledovať, a preto som sa rýchlo snažila zachraňovať situáciu, aby som predišla vtipkovaniu podguráženej partie.

"No, aspoň všetci vidíte, že je to naozaj strážny pes," suverénne som vyhlásila.

Môj zámer sa však minul účinkom. Odpovede - vtípky susedov na Renčinu adresu nemali konca kraja.

"Jeeej, pozrite, ako sa jej zježil ten plyšový kožúšok, cha cha cha cha cha!"

"To je ale hrubý hlasisko, určite sa to naučila od teba Ľudka, nemala by si toľko nadávať manželovi, cha cha cha cha cha"

"Nooo, keby sa ozýval takýto štekot aj z vašej záhrady, Čižmárovci, tak nikto nemá odvahu k vám vkročiť. Lenže keď potom zbadá psa, tak ho vezme deťom do škôlky na hranie."

A znova a zas to ... cha cha cha cha cha...

A pridal sa aj domáci pán Vilo, od ktorého by som to nebola čakala, minimálne vzhľadom na pridelenie mimoriadnych trávnikových Renča-výsad. "Ľudka, všimla si si, že tvoj strážny pes naozaj stráži len na našom pozemku, asi sa mu tiež páči môj trávnik. Keď ideme okolo vášho plota, nič nestráži, krúti nielen chvostom, ale aj zadkom, cha cha cha cha cha !"

Hlasný smiech susedov sprevádzaný hrubým brechotom našej Renči sa niesol celou Kolibou možno aj pol hodinku. To, že si moji priatelia uťahujú zo mňa, znášam už roky dobre. Ale na fakt, že sa zabávajú na účet mojej Renči, si hádam nikdy nezvyknem. Nevedela som však utíšiť ani ju , ani podguráženú rozveselenú partiu.

Celkom sa zotmelo, burčiak sa dopil a unavená Renča sama stíchla. Pomaly sme sa rozlúčili, zaželali dobrú noc a pobrali sa domov. Keď sme otvorili susedovu záhradnú bránku, prekvapilo ma, že Renča na mňa nečakala, ale vyrútila sa ako strela domov. Pridali sme aj my do kroku, aby sme ju dobehli. Podarilo sa nám to až tesne pred naším domom. Tam nás ale čakal veľmi nepríjemný šok.

Násilne otvorená garáž, zničená automatická brána a ... vykradnutý dom.

Okamžite nás zaplavilo množstvo výčitiek. Prečo sme si len nevšímali ten nástojčivý štekot? Prečo sme nešli dom skontrolovať, veď jednoznačne štekala naším smerom? Prečo sme jej neverili? Prečo? Prečo? Prečo?

Všetky tieto otázky boli však v danej situácii úplne zbytočné. Nemáme časovrat.

V tú noc sme spali v otvorenom dome, zničená brána sa nedala zatvoriť. Dobre si pamätám, čo sa mi prisnilo. Keď tipujete, že to bol sen o zlodejoch, ste vedľa. Snívalo sa mi, že som si pritúlila môj mäkkučký plyšový kožúšok - Renču a ona zašepkala: "Ľudka, som ešte malá, ale ty si už veľká a štandard hovawarta si si prečítala aspoň stokrát, tak prečo mi neveríš ? "

Od tejto príhody uplynuli už tri roky. Nielen my doma, ale aj všetci naši priatelia a susedia dobre vedia, že u Čižmárovcov máme dokonale spoľahlivý profesionálny strážny systém, hovawartku Renču, model Igraine Mista Jaswin. Spomedzi všetkých ostatných psov na našej ulici vyniká vysoko inteligentným vyhodnotením každej situácie. Nikdy zbytočne alarm nespustí a úplne spoľahlivo stráži nielen náš dom a záhradu. Jej senzory registrujú celú ulicu, aj celé široké okolie. Keď zaznie hrubý poplašný brechot, vieme, že sa niečo podozrivé deje. Dnes by si už nik, kto ju pozná, žiadne vtipy na jej adresu nedovolil.

Dnes by si už nik, kto ju pozná, žiadne vtipy na jej adresu nedovolil.

© 2016 Hovistory. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky