Nezabiješ

09.01.2017

Autor: Přemek Kovář

Prosím, pomněte na 6. boží přikázání - NEZABIJEŠ
Jistě se vám bude zdát začátek našeho příběhu trošku podivný.
Ale podnět k tomu dal sled událostí uplynulého víkendu.

Vše začalo v pátek, když jsem v poledne přijel k naší věčně Hladové chýši a s nákupem v náručí se vydal z auta domů. Stařečka troška sněhu nezastraší, tak jsem šel svižným tempem. A náhle jsem koukal, že nejdu, ale ležím na pravém boku, ruku zaraženou v pivní přepravce plné prázdných flašek. Příšerná bolest nejdůležitějšího prstu (ukazováček - tím ukazujeme kdo má co udělat) mě přivedla k plnému vědomí. Chtěl jsem se zvedout, ale jakmile jsem se opřel o pravou ruku, viděl jsem všechny svaté. Mít tak poruce paletu s barvama a plátno, stačilo by tyto jen obtahovat a byl by obraz jak od Michalangela. Vstal jsem, oklepal se a zkusil levou rukou vyjmout klíč z pravé kapsy kalhot. Nevím, jestli to již někdo z vás zkoušel, ale nejde to. Nezbylo mi, než kalhoty rozepnout , odepnout od kšand a spustit napůl dolů. Pak jsem vyndal klíče, vroloval se do baráku a pokusil vyjít schody. Bezúspěšně. Nezbylo, než nandal opět levou rukou kalhoty, přidržel je a dojít domů, kde jsem sebou flákl na pohovku a skučel bolestí. Pak jsem vzal obvaz a svázal ukazováček a prostředníček dohromady. No, ale abychom se dostali k jádru pudla. 

Naši chlupáčci si totož s oblibou lehnou na zem, v tomto případě na sníh, a v místě, kde leží, se vytvoří ledový lavor. No, a když sněží, tak ten není vidět, ale klouže ... 
6. boží přikázání - NEZABIJEŠ

Večer jsem pak uvařil skoro 2 kg brambor na bramborové placky, protože měl přijet vnouček. Nepřijel a tak jsme nechali loupání brambor na sobotu. Protože jsem byl stále ještě na pravou ruku chromý, Iva oloupala brambory, já levou rukou je rozstrouhal a celé dopoledne jsem smažil bramborové placky, Ze dvou kil, těch bylo... V poledne jsme si udělali dobrý oběd, bramborové placky se špenátem a výpečky. Po obědě jsme šli přemýšlet a posilovat tukovou zásobu na gauč. Než jsme se stačili probudit, tak Farruška, mrcha jedna chlupatá, zlikvidovala přes kilo a půl bramborových placek, a toto si ještě zpříjemnila hovězím masem z vývaru. 
Ještě že máme ta boží přikázání.
6. boží přikázání - NEZABIJEŠ

Protože bolest zraněného prstu nepřestává, rozhodl jsem se jít k doktorovi. Byl jsem u našeho východoněmeckého soudruha chirurga. 3 hodiny jsem čekal v čekárně, pak rtg, Pan doktor se snímky prohlédl a zjistil, že nic není zlomené. Prohlásil, abych počítal s měsícem až 6 týdny, než budu moci ruku používat. Na to vzal 10 cm izolepy, slepil mi dva prsty dohromady a poslal domů..... Pouze nevím, jestli během těch 4-6 týdnů mohu pásku přestřihnout.
6. boží přikázání - NEZABIJEŠ

© 2016 Hovistory. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky