Cerebrum

03.03.2017

Autor: Marian Lukáč

Pred pár týždňami sme boli oslovení Ľudkou Čižmárovou, či by sme s Jantarom neprišli na CEREBRUM. Čo to je? Na Gymnáziu Jána Papánka na Vazovovej ul. v Bratislave pozývajú každý rok na besedu so študentami niekoľko ľudí z akademického, kultúrneho a športového života a keď prišla takáto pocta, tak sme neodmietli :-)
No čo, trošku podebatujeme, ukážeme si nejaké video, ... pohodka.
A kto vie, či o nás bude mať vôbec niekto záujem, keď minulé roky tam boli také esá ako bratia Hochschornerovci... 

Ako čas plynul. tak sa to začalo "namotávať". Najprv prišla idea "po besede niečo zacvičiť", potom aj cvičenie so študentami, šprint "Jantar vs študenti" a "konečná" nastala, keď sme zistili, že Jantar má presne v deň CEREBRUM-u narodeniny a prišiel nápad ustanoviť nový CEREBRUM rekord v počte za sebou podaných labiek :-)

Ako sa blížil 3.marec, začal som byť nervózny ako pred pretekmi... Ako prebehne ta beseda? Čo im odcvičíme? Ako prebehne ten šprint? Nepôjde Jantar súpera zadržať ako na úteku na obrane? 
Nech som rozmýšľal ako som rozmýšľal, stále mi to vychádzalo na improvizáciu :-)

Tak sme teda prišli o 10-tej do areálu, kde nás mali čakať nejakí pomocníci na odnesenie vecí.
Keď som zastavil a vystúpil, stálo tam toľko detí, že som myslel že prišla polovica školy a ja som mal priniesť všetky svoje veci čo mám doma. Jantar si medzitým prezrel areál a keď sme vošli do vnútra školy, začal si tam chodiť medzi deťmi ako keby mu to tam patrilo... chodby, schody, všetko s krútiacim chvostom... čistý školský pes...

Po rozložení prekážok na ihrisku a príprave multimediálnej tabule, sme sa išli na chvíľku zložiť k Ľudke, vypili čajík... a už je čas. Ideme do triedy.

V triede nás čakalo na moje milé prekvapenie asi 50 detí. Besedu sme myslím zvládli celkom v pohode. Porozprávali sme sa trošku o psoch, o športovej kynológii, pozreli sme si ukážky z MS obedience v Brne, dostal som pár otázok ohľadne výcviku psa a spravili sme malý kvíz, ale všetci sa už tešili na hlavnú časť programu, ktorá sa sa mala udiať vonku. 

Po krátkej rozcvičke sme s Jantarom najprv odcvičili voľnú zostavu cvikov "Mix IPO&OB", čo sa všetkým veľmi páčilo. Potom ako predvoj predviedla s Jantarom svoje umenie prosovoda Ľudka Čižmárová  a následne niekoľko študentov a dokonca aj jedna (pôvodne neplánovaná) pani profesorka. Všetci boli veľmi veľmi šikovní a keďže Jantar dostal popritom aj dosť veľa pamlskov, tak aj spokojní :-)

Ďalším bodom programu bol šprint "Študenti vs Jantar" na ca 40m. 
5 súperi zo Sekundy sa postavili na štartovú čiaru, Jantar si ľahol, ja som odišiel na cieľovú čiaru, aby som Jantara mohol privolať a pani telocvikárka to celé mala následne odštartovať. Deti boli dosť nažhavené a na tak krátku vzdialenosť som si nebol istý ako to celé dopadne..

Pripraviť sa! Pozor! ŠTART! (Ku mneeeee)

Jantar bežal čo mu nohy stačili, ale jeden z chlapcov bol naozaj rýchly...
...nakoniec ho Jantar "dal", ale len o nejaké 2-3 metre.
Naozaj klobúk dole pred takým výkonom :-)

A potom prišlo prekvapenie. Dve fešné dievčatá prišli s krásnou narodeninovou tortou, perfektným darčekom (dostali sme svietiacu loptičku, asi nestačí že trénujeme cez deň...) a gratulácie mohli začať. Torta vyzerala naozaj super a keďže bola zo samých Jantarových obľúbených ingrediencií (ďakujeme pani tortárke Ľudke) zmlsol ju za chvíľku, veď je hovawart :-)

Deti a niekoľko pani profesoriek sa medzitým postavili do radu a išli jeden za druhým: pristúpenie k oslávencovi, gratulácia, podanie labky, darček (pamlsok).. 2, 3, ..., 15,..., 27, ..., 38, .. 42 a keď sa rad gratulantov "minul" pri čísle 50, prehlásili sme to za ustanovujúci CEREBRUM rekord a dostali sme o tom aj deťmi vlastnoručne vyrobený certifikát!


Ďakujeme krásne ešte raz všetkým za gratulácie a tiež za zborové ŽIVIÓ, ŽIVIÓ, , ŽIVIÓ, mnoga leta...  ktoré ste Jantarovi zaspievali. Na záver bolo potom ešte narodeninové fotenie a debata o všetkom možnom aj nemožnom.  

Takéto Jantarove narodeniny som si nepredstavoval ani v najkrajšom sne a ďakujem hlavne Ľudke Čižmárovej, že sme sa takejto super akcie mohli zúčastniť  :-)    

To bol príbeh Jantarovych 5-tych narodenín a krásneho dňa prežitého s fantastickými ľuďmi, keď niektorí prekonali aj svoje hranice a možno 1x v živote pohladkali psa :-) 

P.S>  Ďakujeme aj pani riaditeľke za pozvanie a to ponúknuté miesto fyzikára si ešte rozmyslím :-)

P.S.2> A tu je pár fotiek a videí z akcie  :-) 

© 2016 Hovistory. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky