A predsa to bola pravda! Časť V. - Herečka

07.07.2017

Autor: Ľudmila Čižmárová

Miesto: Kynologický Klub v Moste pri Bratislave, výcviková hala Pezinok, Stará Myjava
Dátum: 2014 - 2016
Prítomní: Katka a Evka Vargové, Amigo, Evička Panáková, Janka Kadnárová

Mala som toho všetkého plnú hlavu. Evička Panáková mi práve dopodrobna vysvetlila ako a čo na výstave psov správne vystavovať. 

Na záver lekcie dodala: "A teraz - názorná ukážka. Poďte Evka s Amigom, vy ste v tomto odbore jedničky".

S veľkým obdivom som hľadela ako Evka s Amigom behá najprv niekoľkokrát do kruhu, potom tam a späť, a znova tam a späť. Keď zastavia, Evka okamžite doladí perfektný výstavný postoj, Amigo trpezlivo ukáže kompletný chrup, zhryz, nechá si všetko (naozaj úplne všetko) bez slova prehmatať, no radosť ich sledovať.

"Tak my teda máme čo doháňať" prihováram sa mojej Renči.

"Neboj, to sa rýchlo všetko naučíte", povzbudzuje ma Evička Panáková a Katka Vargová so smiechom dodáva " Nooo..... a keď to už budete perfektne ovládať, tak potom uvidíš ako Renča sama aktuálne zaradí "OSLIE ČÍSLO" alebo "SKAPATÚ RYBU", tak ako naša Britka".

Nechápala som, ..... ako môže moja vychovaná fešanda niekomu pripomínať osla, alebo ešte horšie skapatú rybu.

Neubehlo veľa času. Pred klubovou výstavou sme handling trénovali aj vo výcvikovej hale v Pezinku. Dokonca aj profi - handlerka Janka Kadnárová nás na záver pochválila "Renča krásne hopká ako dostihový plnokrvník pred Veľkou Pardubickou a do perfektného výstavného postoja sa stavia úplne samostatne. Vidno, že je inteligentná, okamžite pochopila, čo má v kruhu robiť."          (s dovolením, musela som sa aspoň takto pochváliť, lebo na žiadnej výstave sa nám to nepodarilo ukázať v praxi)

A predsa mala tá Katka pravdu!

Fakt som sa na tú klubovku tešila. Renča bola v perfektnej výstavnej kondícii a po Jankinej pochvale som si aj ja pripadala ako profík. A vtedy to prišlo. Keď sme sa blížili do kruhu, Renča sa bez varovania zaprela prednými labami a celou svojou váhou do zeme, ako taký tvrdohlavý osol. Mala som čo robiť, aby som ju do kruhu nejako dotiahla. Keď sa mi to konečne podarilo, ..... milá moja herečka zaradila ďalší hollywodský výkon. Zvesila aj hlavu, aj chvost a vliekla sa za mnou na nerozoznanie od skapatej ryby.

Presne tak, ako povedala Janka, "je inteligentná", ..... dozaista kdesi započula, že za presvedčivú hereckú dvoj - rolu sa na klubových výstavách udeľujú aj nominácie na Oskara.

© 2016 Hovistory. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky