A predsa to bola pravda! Časť II. - Vševed

23.06.2017

Autor: Ľudmila Čižmárová

Miesto: Stará Myjava, FANTÁZIA
Dátum: jar 2014
Prítomní: Marian Lukáč, Jantar

Náš prvý výcvikový SHK víkend.
Maximálna eufória - kam sa človek pohol, všade nejaký hovawart.
Pre človeka v akútnom štádiu hovawartitídy to bol "Raj na zemi".

Raz počas venčenia sa Renča veselo naháňala s ďalšou mladučkou fenkou na pľaci (ešte sme vtedy netušili, že je to tam zakázané), keď sa na druhej strane "ihriska" z lesa vynoril nejaký pán so psom...  
Pes okamžite vyštartoval k nám a pán kričí na celú Starú Myjavu: " Jantaaaar ku mneeee", ...
...pes, ktorý pravdepodobne práve ohluchol, sa však šprintom naďalej nezadržateľne približoval
k nám a v tesnom závese za ním letel aj pán psovod. Keď k nemu dobehol, rýchly chmat.... a psík sa ani nenazdal a už ležal podriadený na boku. Dôsledný psovod sa medzitým už skláňal nad ním a pravdepodobne čakal, kým sa "ukľudní".  pozn.red. pes, nie psovod :-)

Prišlo mi ľúto, toho pekného, veselého psíka-dorastenca a tak som sa ho odvážila zastať a hovorím pánovi:  "Aleee, veď sa nič takého nestalo, chcel sa len zoznámiť s dievčatami".

Pán na mňa prísne pozrel a nekompromisne vyhlásil:
"Jasné že môže. Ale až vtedy, keď mu to JA dovolím"  
...a mne bolo v tej chvíli úplne jasné, že som sa práve zoznámila minimálne s budúcimi Majstrami Slovenska.

Vzapätí som však trošku oľutovala, že som sa toho milého psíka zastala. Takmer v tej istej sekunde ako dostal opäť voľno, skočil totiž opäť k hovi-slečnám a už ho mala Renča vyskočeného prednými labami na svojom chrbátiku.

Dôležitý pán Jantara okamžite opäť schmatol a vyčítavo sa ma opýtal: "Nehára?!"

"Nie,... asi nie.., ešte nehárala " nesmelo som odpovedala.

Nato pán psovod bohorovne prehlásil: "Tak určite bude !"

Následne som Renču minimálne týždeň svedomite pozorovala a striehla či nehára,...divné, stále nič.  Ale veď ten suverénny pán to predsa musel vedieť, veď má predsa hovawarta o celý rok dlhšie ako ja, a to už je čo povedať !

A predsa mal ten Maroš pravdu!

Renča naozaj začala hárať. Síce až o 6 mesiacov, ale predsa. Noooo, ale uznajte, že predpovedať to tak dlho dopredu sa môže podariť len naozajstným Majstrom sveta. :-) 


Predchádzajúca časť:  Tak akurát                                                                Nasledujúca časť: Sokyne

© 2016 Hovistory. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky